تور باکو – پیشنهادی جذاب برای نوروز 99

تور باکو - پیشنهادی جذاب برای نوروز 99Reviewed by منصور عبدلی on Jan 6Rating: 4.5توضیحاتی مناسب برای تور باکو - نوروز 99اگر به تور باکو به عنوان یک گزینه سفر برای نوروز 99 فکر می کنید؛ توصیه می کنم این مطلب را بخوانید

تور باکو بنا به دلایل مختلفی برای خیلی از ایرانی ها میتونه گزینه مناسبی برای یک سفر خانوادگی یا دوستانه در نوروز 99 باشه. در واقع کسانی که قبل از این و جشن نوروز رو توی شهر باکو گذروندن دلایل مختلفی برای این اتنخاب داشتن. شاید اصلی ترین و مهم ترینشون رو بشه به این صورت لیست کرد. احتمالا یک یا چندتا از این دلایل برای شما هم جواب بده.

  • یکی از معدود کشورهایی که نوروز رو به عنوان رویداد ملی در خیابان های شهر میگیرن و میشه با خیال راحت در کنار مردم محلی به جشن و پایکوبی مشغول شد.
  • هزینه نسبتا پایین سفر به باکو در مقایسه به سایر کشورها.
  • مسیر دسترسی مناسب. باکو نزدیک ترین پایتخت به مرزهای ایران هست که اخیرا هم بزرگراهی در مسیر باکو تا مرز ایران احداث شده که زمان سفر زمینی رو به 2 ساعت کاهش داده.
  • باکو به اندازه کافی مدرن هست که برای کسانی که از ایران سفر می کنند جذاب باشه. از طرفی به اندازه کافی سنت های قدیمی شون رو حفظ و تقویت کردن که احتمالا از این نظر به مردم این کشور حسودی هم بکنیم.
مرکز فرهنگی حیدر علی اف نماد باکو
مرکز فرهنگی حیدر علی اف نماد باکو

با این حال اگر شما قصد تور باکو را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید شاید این اطلاعات درباره شهر باکو برای شما مفید باشه.

درباره باکو بیشتر بدانیم

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شهری بندری در جنوب غربی دریای خزر یا همون دریای کاسپین هست. وقتی با بقیه شهرهای ساحلی منطقه مقایسه کنیم کاملا متوجه میشیم که باکو بزرگترین و زیبا ترین شهر بندری حاشیه دریای خزر و همین طور بزرگترین شهر منطقه قفقاز جنوبی هست. نکته جالب درباره جغرافیای این شهر این هست که این شهر با ارتفاع 28 متر پایین تر از سطح دریا پست ترین و کم ارتفاع ترین پایتخت در بین کشورهای دنیاست. واحد پول باکو منات است که به طور مختصر AZN نوشته می شود. الان که مشغول نگارش این مطلب هستم هر یک دلار امریکا تقریبا 1.7 منات آذربایجان هست. منتها برای نرخ دقیق میتونید از این سایت چک بکنید.

نرخ تبدیل منات آذربایجان به دلار امریکا در زمستان 98
نرخ تبدیل منات آذربایجان به دلار امریکا در زمستان 98

این شهر بنا به دلایل مختلفی برای مسافران و مخاطبان تور باکو جذاب هست. از ساختمان های جذاب و مدرن این شهر گرفته تا سکوهای نفتی که گوشه و کنار دریا و خشکی های اطراف این شهر دیده میشه. از سرزمینی با آتش های مقدس برای زرتشتیان گرفته تا فستیوال یوروویژن و مسابقات فرمول یک باکو هرکدام جداگانه باعث شده تا تور باکو برای سلیقه های مختلف جذاب باشه.

بهترین زمان برای تور باکو

شهر باکو در فصل های مختلف شرایط اقلیمی متفاوتی داره.  از تابستان های گرم گرفته تا زمستان های ملایم. بادکوبه نام قبلی این شهر هست که به دلیل بادهای فراوانی که از دریا به سمت شهر می آمد بر روی این شهر گذاشته شده. همین بادهای دریای هم باعث شده که سطح رطوبت در این شهر در اکثر فصول سال بالا باشه.

با این حال خیلی از گردشگران و محلی ها در این شهر توصیه می کنند که باکو رو در فصل بهار ببینیم. و چه بهتر که سفرمون با یکی از این دو رویداد بزرگ باکو همزمان باشه. اولین اونها جشن نوروز هست و  همین طور فستیوال گل باکو که هر سال در نیمه ماه می برگزار میشه .

نکاتی را که باید قبل از سفر به باکو بدانیم

  • باکو چندان هم گران نیست.

اکثر افراد فکر می کنن که به دلیل بالا بودن ارزش پول آذربایجان در مقابل بقیه کشورهای همسایه مثل گرجستان یا ارمنستان، در نتیجه تور باکو هم باید سفر گران تری باشه. این حرف چندان درست نیست یا بهتر بگیم راه های زیادی هست که سفر به باکو رو میتونه حتی از سفر به تفلیس و سفر به ایروان ارزان تر بکنه. اگر نوروز 99 با من به باکو سفر کردید حتما از نزدیک این این نکات رو به شما خواهم گفت. اطلاعات سفر نوروزی باکو رو هم چند پاراگراف پایین تر گفتم.

همسفران ما در تور باکو نوروز 95
همسفران ما در تور باکو نوروز 95
  • مراقب پیشینه تاریخی آذربایجان و ارمنستان باشیم

شاید شما برای نوروز 99 به فکر یک سفر ترکیبی به کشورهای منطقه قفقاز باشید که در کل ایده بسیار خوبی هست. ولی فراموش نکنید کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بعد از جنگ و درگیری های فراوان سالهاست که با هم هیچ رابطه ای ندارند و علیرغم نوار مرزی نسبتا طولانی این دو کشور، به هیچ عنوان امکان عبور از آن وجود نداره. پس برای سفر به قفقاز باید مرز گرجستان را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر در این زمینه این هست که مردم آذربایجان هنوز خاطرات سخت جنگ را از یاد نبردن و بنا به هر دلیلی دوست ندارن که یک خارجی صحبتی از کشور ارمنستان بکنه. پس این کلمه را به خاطر بسپرید و در سفر خود به باکو به هیچ عنوان به زبان نیارید.

احتمالا شنیده باشید که حتی کشور آذربایجان از ورود کسانی که پیشتر به ارمنستان سفر کرده باشن و پاسپورتشون مهر این کشور رو داشته باشه جلوگیری می کنه. باید درباره این نکته هم بگم که چنین موضوعی وجود نداره. فقط مرزبانی آذربایجان نسبت به این افراد کمی حساس هست و احتمال داره که موقع ورود به این کشور از شما سوالاتی درباره دلیل سفرتون به ارمنستان بپرسن. بر اساس تجربه بهترین کار این هست که شما خیلی محترمانه پاسخ بدید که سفر توریستی به این کشور داشته اید و دلیل دیگری وجود نداشته.

بیشتر درباره تور باکو در نوروز 99

امسال پنجمین سال متوالی هست که من نوروز رو در یکی از کشورهای منطقه قققاز جشن می گیرم. منتها سفر امسال یک تفاوت اساسی با بقیه سفرها داره که اون هم این هست که برنامه در چند بازه زمانی و با اقامت های مختلف و به صورت هم هوایی و هم زمینی برگزار میشه. سعی می کنم خیلی مختصر هر کدام از گزینه ها رو براتون توضیح بدم:

تور باکو – نوروز 99 – هوایی

  • ما در تعطیلات نوروز چهار سفر هوایی به باکو داریم که با توجه به برنامه زمانی خودتون میتونید در یکی از این سفرها شرکت کنید. زمان مفید هرکدام از سفرها 5 روز و 4 شب خواهد بود. در تصویر زیر برنامه زمانی تورهای هوایی باکو را می بینید.
برانامه زمانی تورهای باکو نوروز 98
برانامه زمانی تورهای باکو نوروز 98
  •  سفر ما با هواپیمایی آزال از تهران به باکو خواهد بود. پرواز رفت ساعت 1:30 صبح از فرودگاه امام و پرواز برگشت ساعت 23:30 حرکت میکنه. در نتیجه بیشترین زمان مفید رو در سفر خواهیم داشت.
  • برای اقامت ها شش هتل 3 تا 5 ستاره در نظر گرفته شده که هرکدام از آنها را با توجه به بودجه و سلیقه شما قابل انتخاب هستند. توصیه می کنم اطلاعات هرکدام از هتل ها را از صفحه آنها از سایت www.booking.com پیدا کنید. نکاتی مثل نظرات مهمان های قبلی هتل، امکانات و خدمات و فاصله از مرکز شهر برای انتخاب یک هتل بسیار مهم هست.
  • هتل های تور باکو

هتل 3 ستاره AEF یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 3 ستاره AEF یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 4 ستاره Old Baku یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 4 ستاره Old Baku یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 5 ستاره Alba Hotel یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 5 ستاره Alba Hotel یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 4 ستاه La Casa یکی از هتل های ما در تور باکو نوروز 99
هتل 4 ستاه La Casa یکی از هتل های ما در تور باکو نوروز 99
هتل 4 ستاره Austin Hotel یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 4 ستاره Austin Hotel یکی از هتل های تور باکو نوروز 99
هتل 5 ستاره Midway Hotel یکی از هتل های ما در تور باکو نوروز 99
هتل 5 ستاره Midway Hotel یکی از هتل های ما در تور باکو نوروز 99

هزینه تور باکو با توجه به هتلی که انتخاب می کنید متفاوت هست. طبیعی هست که هتل های مرکز شهر و با ستاره های بالا قیمت بیشتری خواهد داشت. توصیه می کنم اگر کیفیت هتل برای شما فاکتور خیلی مهمی هست، حتما هتل 5 ستاره انتخاب کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. همین طور اگر دوست ندارید فاصله زیادی بین هتل و جاذبه های گردشگری وجود داشته باشد حتما هتل های مرکز شهر را انتخاب کنید. با همه این اطلاعات هزینه تور باکو در نوروز 99 و به صورت هوایی به شرح زیر است:

هزینه تور باکو هوایی به تفکیک هتل
هزینه تور باکو هوایی به تفکیک هتل
  • خدمات تور باکو گزینه هوایی شامل موارد زیر هست: پرواز رفت و برگشت – اقامت در هتل با صبحانه – یک گشت شهری با نهار – راهنمای فارسی – سیم کارت (هزینه ویزای فرودگاهی به عهده خودتون هست)

تور باکو – نوروز 99 – زمینی

تور باکو به طور زمینی گزینه مناسبی هست برای کسانی که هم ترس از پرواز دارن و هم دوست ندارن هزینه زیادی برای یک سفر هوایی بپردازن. تورهای زمینی باکو دقیقا همزمان با تورهای هوایی برگزار میشن. تفاوت این هست که شما باید صبح زود به جای فرودگاه خودتون رو به مرز آستارا برسونید. یا اینکه اگر ساکن تهران هستید یک روز قبل با اتوبوسی که هماهنگ شده (و البته پرداخت هزینه جداگانه) خودتون رو با بقیه همسفرها به مرز برسونید.

هتل های تور باکو در برنامه سفر زمینی همان هتل های گزینه سفر هوایی هست. پس کمی بالاتر برید و با کلیک روی عکس هتل ها، با دقت اطلاعات هتل ها رو از سایت www.booking.com مطالعه کنید.

هزینه تور باکو گزینه زمینی با توجه به هتل های مختلف به شرح زیر است.

هزینه تور باکو زمینی به تفکیک هتل
هزینه تور باکو زمینی به تفکیک هتل
  • خدمات تور باکو گزینه زمینی شامل موارد زیر هست: ترنسفر از مرز تا باکو و برعکس – ویزا – اقامت در هتل با صبحانه – یک گشت شهری با نهار – راهنمای فارسی – سیم کارت

تور باکو – نوروز 99 – سفر ارزان کوله پشتی

اگر هر دو گزینه قبلی برای شما مناسب نبود و از اون دسته آدم هایی هستید که اقامت در هتل های 5 و 4 ستاره چندان در اولویت های شما قرار ندارد و دنبال اقامتی ارزان تر و پرهیجان تر هستید این گزینه برای شما مناسب خواهد بود.

برنامه زمانی تور باکو نوروز 99 سفر کوله پشتی
برنامه زمانی تور باکو نوروز 99 سفر کوله پشتی

این سفر برعکس گزینه های قبلی فقط یک بار در طول تعطیلات نوروز 99 برگزار خواهد شد. برنامه سفر به این صورت هست که عصر 7 فروردین از شهرهای مختلف به سمت مرز آستارا حرکت می کنیم. صبح زود از مرز عبور می کنیم و تا قبل از ظهر به هاستل باکو میرسیم. در کل 4 شب در این هاستل اقامت داریم که بازه زمانی سفر ما همزمان با کنسرت داریوش در شب اول و کنسرت ابی در شب دوم هست. در نهایت 12 فروردین صبح از هاستل چک اوت می کنیم و به سمت مرز حرکت می کنیم.

پوستر کنسرت داریوش در باکو نوروز 99
پوستر کنسرت داریوش در باکو نوروز 99
پوستر کنسرت ابی در باکو نوروز 99
پوستر کنسرت ابی در باکو نوروز 99

برای کسانی که وقت کافی داشته باشند یک برنامه مختصر گیلانگردی در مسیر برگشت هم تدارک دیدم. یک شب اقامت در یک خانه بومگردی جذاب به صرف غذاهای خوشمزه گیلانی خواهیم داشت. بعلاوه گشت در مسیرهایی که در تعطیلات عید مسافر کمتری دارند.

محل اقامت ما یک هاستل بسیار تمیر، با موقعیت عالی در مرکز شهر هست. اطلاعات بیشتر رو میتونید از صفحه هاستل در سایت بوکینگ پیدا کنید. در این زمینه اگر سوال بیشتری داشتید هم میتونید با من تماس بگیرید.

Sahil Hostel محل اقامت تور باکو سفر کوله پشتی
Sahil Hostel محل اقامت تور باکو سفر کوله پشتی

در این برنامه از ابتدای سفر من به عنوان راهنما و همسفر همراه گروه هستم. مانند سفرهای قبلی همه گشت ها به صورت گروهی و با هزینه اشتراکی و دنگی اجرا میشه. وعده های غذایی و جاذبه هایی که بازدید می کنیم هم با سلیقه همسفرها مشخص میشه.

هزینه این سفر سعی شده به کمترین حالت ممکن برسه. همین طور برای کسانی که زودتر ثبت نام می کنند قیمت پایین تری در نظر گرفته میشه. هزینه تور باکو گزینه کوله پشتی به ترتیب زمان ثبت نام به این صورت هست:

هزینه تور باکو سفر کوله پشتی نوروز 99
هزینه تور باکو سفر کوله پشتی نوروز 99
  • خدمات تور باکو گزینه کوله پشتی: حمل و نقل رفت و برگشت از مرز تا باکو – اقامت در هاستل مرکز شهر – ویزا – راهنما در طول مسیر

لطفا اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره تور باکو دارید در انتهای همین مطلب نظرتون رو بذارید یا از راه هایی که براتون فراهم کردم با من تماس بگیرید.

به امید دیدار شما دوستان و نوروزی خاطره انگیز در باکو

۲ نظر درباره “تور باکو – پیشنهادی جذاب برای نوروز 99

    • برنامه خوبی دارید دوست عزیز. تعطیلات نوروز بهترین زمان برای سفر به قفقاز هست. می تونید وقت بیشتری بذارید و کشور ارمنستان یا بخش های شرقی ترکیه رو هم ببینید

دیدگاه‌تان را بنویسید: