مشکلات اقامت در خانه بومگردی در یک محیط روستایی

مشکلات اقامت در خانه بومگردی در یک محیط روستاییReviewed by منصور عبدلی on Jul 26Rating: 2.5مشکلات اقامت در خانه بومگردی در یک محیط روستاییوقتی به عنوان یک گردشگر وارد یک خانه بومگردی می شوید، لازم است تا پیش از آن خود را با احتمال وقوع مسائل و مشکلاتی که در یک هتل تجربه نخواهید کرد آماده کنید

شروع فصل گرما در ذهن هر گرشگری تصویر جنگل های سرسبز، تفریحات آبی و تجربه های متفاوت طبیعت گردی را به همراه دارد. اما با نگاهی واقع بینانه می توان این فصل را با روش هایی نه چندان دلچسب و با یادآوری مشکلات اجتناب ناپذیر آن تشریح کرد. کاری که این دست نوشته قصد دارد به آن بپردازد و یکی از اصلی ترین مسائل این فصل به ویژه در هنگام اقامت در خانه های بومگردی موجودی نیست غیر از مگس

بله مگس. باور کنید این قضیه بسیار مهم است. به تجربه کاملا ثابت شده است که این بزرگوار نیمه دیده نشده از همه زیبایی ها و جذابیت های یک خانه بومگردی به ویژه در مناطق روستایی است که متاسفانه بخاطر مصلحت اندیشی هایی هیچ وقت حضورش رسانه ای نمیشود.

بسیاری از خانه های بومگردی با افتخار از عرضه لبنیات محلی و سنتی در خدمات خود نام میبرند که واقعا هم جذابیت های خاص خودش را دارد، مخصوصا برای کسانی که از دل زندگی شهری به این خانه ها مراجعه می کنند. ولی خوب باید این مجموعه نکات را در نظرگرفت که شیر تازه از گاو زنده گرفته می شود، موجودی که علاوه بر شیر سفید, تازه و خوشبو, خروجی های دیگری به رنگ قهوه ای نامطبوع و بدبو (البته در ظاهر برای ما انسان های شهرنشین) دارد که اتفاقا اگر آناتومی بدن این گاوهای نازنین را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که محل خروجشان هم چندان فاصله ای از یکدیگر ندارند. حالا این بین ما انسان ها که شیفته شیر تازه هستیم، باید خودخواهی رو کنار بگذاریم و به نحوی مگس هایی که شیفته این مایع قهوه ای رنگ هستند را نیز بپذیریم.

اگر با خود فکر کنید که فضولات حیوانی رو می توان با روش های بهداشتی جمع آوری و در محل های مناسبی دپو کرد و از شر آنها خلاص شد، چندان هم به بیراهه نرفته اید، منتها تنها مشکل قضیه این هست که این فضولات نه تنها شر نیستند، بلکه برای محیط های روستایی سراسر برکت هستند. از تامین کردن بخش عمده ای از انرژی در مناطق سردسیر گرفته تا استفاده در تولید کمپوست و سایر فعالیت هایی که در مباحث توسعه پایدار به آن اشاره خواهد شد، این فضولات حیوانی نازنین نقش تعیین کننده ای دارند.

در هر صورت اینکه اگر جایی مهمان یک خانه بومگردی شدید، مطمئن باشید که صاحبخانه از شما با آغوش باز پذیرایی خواهد کرد. ولی این نکته را نیز به خاطر داشته باشید قبل از شما موجودات دیگری اینجا زندگی می کنند که اتفاقا حضورشان بسیار حیاتی و اجتناب ناپذیر هست. از جمله همین مگس های گرامی داستان ما.

پ.ن.۱: در سفرهایی که سال گذشته به خانه های بومگردی داشتیم، اکثر صاحب خانه ها دغدغه این مساله را داشتند که حضور مگس و بوی بد فضولات حیوانی مزاحم مهمان های آنها می شود. نکته ای که با کلی صحبت و گفتگو به این نتیجه رسیدیم این بود که مگس ها به سادگی قابل حذف شدن از خانه های بومگردی نیستند و بهتر است تا به نحوی مهمان ها را آماده پذیرش چنین مساله ای بکنیم.

پ.ن.۲: هرکدام از شما عزیزان در خانه های بومگردی، اگر تجربه ای در رفع مزاحمت این موجودات دارید، خوشحال خواهیم شد تا این تجربه را با ما به اشتراک بگذارید.

 

پایان

پروژه در ایران

دیدگاه‌تان را بنویسید: