7 نکته کلیدی برای نمایش هتل شما در صفحه اول جستجوی سایت تریپ ادوایزر

7 نکته کلیدی برای نمایش هتل شما در صفحه اول جستجوی سایت تریپ ادوایزرReviewed by منصور عبدلی on Jan 13Rating: 5.0چطور هتل ما در صفحه اول سایت تریپ ادوایزر دیده بشهاگر هتل، رستوران یا بقیه خدمات گردشگری خودتون رو در سایت تریپ ادوایزر ثبت کردید حتما متوجه شدید که در این سایت تعداد زیادی همکار و رقیب دارید. این مقاله کمک میکنه که چطور بتونید همه اونها رو کنار بزنید و خودتون رو در صفحه اول سایت تریپ ادوایزر به بقیه گردشگران نشون بدید.

یک ضرب المثل معروف هست که میگه «بهترین جا برای مخفی کردن یه جنازه صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل هست». چون همه تو همون صفحه اول بهترین انتخابشون رو انجام میدون و سراغ صفحه دوم نمیرن. این قانون برای نتایج جستجو توی بقیه سایت ها و از جمله سایت تریپ ادوایزر هم جواب صدق می کنه. در واقع در صفحه اول و بالای لیست هتل های هر شهر به قدری گزینه های جذاب و رنگارنگ وجود داره که اکثر افراد همون بین بلاخره هتل یا رستوران مورد نظرشون رو انتخاب می کنن. پس اگه شما هتل یا خدمات گردشگری خودتون رو توی سایت تریپ ادوایزر ثبت کردید ولی یه صفحه خلوت و کم طرفدار در وسط های لیست دارید باید بهتون بگم که هنوز خیلی راه برای موفقیت پیش رو دارید.

نکته خوب قضیه این هست که شاید رفتن به صفحه اول گوگل برای شما کار بسیار سخت، زمان بر و گرونی باشه؛ ولی رفتن به رتبه اول تریپ ادوایزر مخصوصا برای هتل های ایران هنوز اونقدر سخت نشده و با یک سری کارها شما میتونید به این جایگاه برسید. تو این مقاله می خوام به شما یک سری نکات رو یاد بدم که هتل و رستوران شما مخاطب بیشتری رو تو سایت تریپ ادوایزر جذب بکنه.

قبل از این فکر کنم بهتره این نکته رو بگم که اگه اطلاعات چندانی از سایت تریپ ادوایزر ندارید فقط این رو بگم که حضور فعال تو این سایت مهم ترین بخش فعالیت های مارکتینگ هر کسب و کار مرتبط با گردشگری هست. برای اطلاعات بیشتر از این سایت یه نگاهی به این مقاله بندازید.

نکات حیاتی برای به دست آوردن جایگاه در سایت تریپ ادوایزر

قبل از اینکه درباره نکات و روش های به دست آوردن جایگاه بالا در لیست تریپ ادوایزر صحبت کنم فکر می کنم که باید یک سری نکات حیاتی رو با هم مرور کنیم:

درستی اطلاعات

مطمئن بشید که همه اطلاعات مربوط به هتل و رستوران شما به درستی ثبت شده. در واقع شما هیچ اطلاعاتی رو که امکان ثبت اون برای شما فراهم نشده رو نباید خالی بگذارید. اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس وب سایت و صفحه فیس بوک، ایمیل و آدرس فیزیکی هتل.

به طور مثال من از تعداد زیادی خانه بوم گردی بازدید کردم که بنا به هر دلیلی شماره فکس مشخصی ندارند و این بخش از اطلاعات رو پر نمی کنند. من به همه کسانی که چنین وضعیتی دارند و احتمالا به دلیل محدودیت های فنی نمی تونن فکس داشته باشن توصیه می کنم که حتما این مشکل رو حل بکنن. حتی یک شماره فکس از کسب و کار یک دوست و آشنا در شهری نزدیک رو با هماهنگی به عنوان شماره فکس خودشون اعلام بکنند تا این بخش از اطلاعات هیچ وقت خالی باقی نمونه. این مشکل درباره خیلی از اطلاعات دیگه هم صدق می کنه.

اطلاعات و محتوای تصویری

تا می تونید از هتل و اقامتگاه خودتون اطلاعات متنوع و به ویژه تصویری تهیه کنید. همه این اطلاعات رو هم باید در صفحه خودتون در سایت تریپ ادوایزر بارگزاری کنید. توضیح بدید که چه امکانات و خدمات کلیدی در هتل و اقامتگاه شما وجود داره و برای اثبات ادعای خودتون تصاویر و ویدئوهای مرتبط با اون رو نشون بدید.

تشویق به ثبت نظر و ریویو

سعی کنید به روش های مناسبی مهمان ها و مشتری های خود را به ثبت نظر درباره خدمات شما در سایت تریپ ادوایزر ترغیب کنید. به یاد داشته باشید هرچه هتل نظرات بیشتری داشته باشد، بیشتر به چشم بقیه دیده میشه. البته فراموش نکنید که مهمان ها را به هیچ عنوان مجبور به ثبت نظر نکنید یا از اون بدتر با پروفایل های دیگران نظر و ریویوی فیک ننویسید که به شدت نتیجه عکس براتون خواهد داشت.

هتل های برتر تهران در صفحه اول سایت تریپ ادوایزر
هتل های برتر تهران در صفحه اول سایت تریپ ادوایزر

با این مقدمه ها بریم سراغ موضوع اصلی که شما به خاطرش دارید این مقاله رو می خونید؛ یعنی:

چطور هتلمون رو به رتبه اول تریپ ادوایزر برسونیم؟

3 فاکتور اصلی وجود داره که سایت تریپ ادوایزر در رتبه بندی هتل ها و بقیه خدمات گردشگری ازشون استفاده میکنه:

  • کمیت و تعداد نظر و ریویوها

کمیت و تعداد ریویوها در سایت تریپ ادوایزر اصلی ترین فاکتوری هست که میتونه به معرفی خدمات شما کمک بکنه. تعداد بالای رویوها در صفحه هتل شما اکثر موارد این تصویر رو ایجاد می کنه که اولا شما اکثر موارد خدمات خوب و سطح بالایی رو به مهمان ها و مخاطبان خودتون ارائه می کنید. درضمن به مهمان ها تلقین میکنه که اینجا (در هتل شما) اتفاقات و تجربیات خوبی وجود رخ داده که این همه مهمان نظرات خودشون رو ثبت کردن. این موارد به طور ناخواسته افراد رو جذب میکنه که در هتل شما اقامت داشته باشن یا از خدمات گردشگری شما استفاده بکنن.

البته اگر شما کسب و کار خودتون رو به تازگی راه اندازی کرده باشید کار برای شما کمی سخت خواهد بود. شما در ابتدا هیچ رویوی و نظری در صحفه خود ندارید و شاید اعتماد کردن به چنین اقامتگاهی برای مخاطبان سایت تریپ ادوایزر کمی سخت باشد. در این مرحله شما باید یک استراتژی مشخص برای جلب مخاطب و ثبت نظرات آنها داشته باشید. بررسی کنید که رقیبان شما به طور میانگین هر ماه چند ریویوی جدید میگیرند و شما باید رقمی بیشتر از آنها داشته باشید تا در یک بازه زمانی مشخص به آنها نزدیک بشید.

  • کیفیت و محتوای نظرها

قبل از اینکه شروع کنید و به همه مهمان های قبلی خود پیام بدید تا برای شما در سایت تریپ ادوایزر نظر و ریویو بنویسن باید نکاتی رو بهتون یاداوری بکنم. درست هست که تعداد نظرها در صفحه هتل شما در سایت تریپ ادوایزر خیلی مهم هست، ولی فقط نظرات مثبت و با امتیاز بالا هست که شما رو در رتبه بندی تریپ ادوایزر بالا میاره. پس برای شروع کار اولویت شما باید این باشه که مهمان هایی را که میزان رضایت بیشتری داشته اند را پیدا کنید و از آنها تقاضا کنید که نظرشون رو ثبت بکنن.

نکته مهم دیگه این هست که وقتی از مهمان ها تقاضای ثبت نظر می کنید باید مطمئن باشید که نظرات آنها واقعی و غیر کلیشه ای باشه. شاید یک مهمان با وعده تخفیفی که از سمت شما دریافت کرده و فقط برای رفع تکلیف در حد یک جمله نوشته باشد. چنین نظراتی متاسفانه از نگاه کسانی که به دنبال اطلاعات دقیق از هتل شما هستن دور نمی مونه و تاثیر چندانی هم بر جلب کردن مخاطب نداره.

  • تازگی نظرها

نظرها و ریویوها در سایت تریپ ادوایزر به مرور زمان پوسیده و کهنه میشن. پس خیلی مهم هست که در ماه ها و فصل های مختلف هر سال نظرات جدیدی به صفحه هتل شما اضافه بشه. شما خودتون رو جای یک مهمان بذارید که قصد داره درباره اقامت در هتل شما تصمیم بگیره. آیا واقعا به نظری که 2 سال پیش درباره این هتل نوشته شده میتونید اعتماد کنید؟ شاید از اون زمان مدیریت هتل تغییر کرده باشه. استانداردهای اداره هتل بالا یا پایین رفته باشه. یا حتی مبلمات و تجهیزات هتل از اون زمان کهنه تر شده باشه یا برعکس هتل مرمت شده باشه. پس اگر مهمان ها نظرات مثبت بقیه رو با توالی زمانی مستمری در صفحه هتل شما ببینن خیلی بیشتر به اقامت در اونجا ترغیب میشن.

نمایش یک هتل با تمام اطلاعات در سایت تریپ ادوایزر
نمایش یک هتل با تمام اطلاعات در سایت تریپ ادوایزر

همه این نکات رو اشاره کردم تا هر کدوم کم یا زیاد به بهبود صفحه شما در سایت تریپ ادوایزر کمک بکنه. منتها این رو باید در نظر بگیریم که هیچ فرمول دقیق و رسمی برای قرار گرفتن در بالای لیست نمایش داده شده در تریپ ادوایزر وجود نداره. حتی برخی افراد گاهی خوش شانس هستند که با کمترین ریویو و اطلاعات به طور اتفاقی در بالای صفحه نتایج جستجو نشون داده میشن. امیدوارم شما هم با رعایت این نکات بتونید کسب و کار خودتون رو از طریق سایت تریپ ادوایزر بهبود ببخشید.

  • نکته آخر – دسته بندی درست رو برای خدمات خودتون انتخاب کنید

دوستی رستوران هندی خودش رو توی سایت تریپ ادوایزر ثبت کرده بود. اما فقط دسته بندی رستوران رو که خیلی کلی هست انتخاب کرده بود. هرکدام از ما که تو سایت تریپ ادوایزر و تو اون شهر جستجو می کردیم به سختی رستوران اون رو بین 64 رستوران شهر پیدا می کردیم. ولی با یه تغییر کوچک و قرار دادن در گروه رستوران های هندی به رتبه دوم در بین رستوران های هندی شهر رسید و خیلی بهتر و راحت تر در معرض دید کسانی قرار گرفت که به دنبال رستوران هندی در شهر می گشتن.

امیدوارم این مطالب بتونه برای کمک به رشد کسب و کار شما مفید باشه. مطمئن باشید تو رقابت بین شما و بقیه کسانی که در بازار شما هستن کسانی موفق میشن که بتونن بهتر از ابزارهای در دسترس استفاده بکنن. در صورت داشتن سوالات بیشتر انتهای همین لیست پیام خودتون رو به دست من برسونید.

 

ارادتمند

منصور عبدلی

دیدگاه‌تان را بنویسید: