آرامستان متفقین تهران – بازدیدی متفاوت با یک شهرساز و یک نقاش

آرامستان متفقین تهران - بازدیدی متفاوت با یک شهرساز و یک نقاشReviewed by منصور عبدلی on Mar 20Rating: 5.0آرامستان متفقین تهران و بازدیدی متفاوت با یک شهرساز و یک نقاشدر یک برنامه متفاوت شما با یک شهرساز و یک نقاش همسفر خواهید شد تا از آرامستان متفقین تهران بازدید کنید.

آرامستان متفقین تهران یکی از معدود جاذبه های تاریخی شهر تهران هست که در مرکز شهر قرار نگرفته. برای بازدید از آرامستان متفقین باید به شمال تهران، حوالی شمیران و خیابان دولت سر بزنید. جایی که به ادعای خیلی از بزرگان گردشگری و رسانه ایران ورود به آن ممنوع و با دریافت مجوز از وزارت گردشگری است و تنها راه بازدید از آرامستان متفقین تهران هم شرکت در تورهای گردشگری است. مسئولیت اعتبار این ادعا به عهده کسانی هست که چنین مطلبی رو در فضای گردشگری ایران منتشر کردن. با این حال این مرتبه یک شهرساز و یک نقاش یک تور نیم روزی متفاوت از آرامستان متفقین تهران رو برای شما تدارک دیدن که میتونه براتون متفاوت و جذاب باشه.

تاریخچه آرامستان متفقین تهران

با اینکه این آرامستان در دهه چهل خورشیدی در تهران احداث شده، ولی داستان های مربوط به این بخش از تهران به سال های قبل و اوایل دوران قاجار برمیگرده. اینکه چرا باغی این قدر دور از تهران آن روزها (منطقه 11 و 12 امروزی) و اون هم در شمال تهران به دست انگلیسی ها افتاد؟ جواب این سوال ریشه های تاریخی و فرهنگی عمیقی از زندگی مردم تهران رو نشون میده که به خیلی سال ها قبل تر از شکل گیری آرامستان متفقین تهران برمیگرده. در این طور من به عنوان یک مهندس شهرساز بخش هایی از تاریخ توسعه شهر تهران رو براتون روایت میکنم تا شکل گیری این باغ و این گورستان در ذهن شما به صورت موجهی شکل بگیره.

قدم زدن در آرامستان متفقین تهران

برنامه بازدید از آرامستان متفقین تهران

تور آرامستان متفقین از ساعت 11:45 صبح شروع و تا 14:30 ادامه خواهد داشت. به دلیل محدودیت زمانی امکان بازدید در روزهای تعطیل و خارج از ساعات اداری وجود نداره. در نتیجه برای شرکت در این برنامه باید حداقل چند ساعت از محل کارتون مرخصی بگیرید. برای رسیدن به آرامستان متفقین تهران استفاده از وسیله نقلیه شخصی رو چندان توصیه نمیکنیم. در ساعت برگزاری تور پیدا کردن پارکینگ کار چندان ساده ای نیست. درضمن متروی قلهک تا گورستان متفقین فقط 7 دقیقه پیاده راه داره که گزینه کم دردسرتری براتون خواهد بود.

برنامه بازدید از آرامستان متفقین تهران دو بخش اصلی داره. در بخش اول من، منصور عبدلی اطلاعاتی تاریخی درباره شهر تهران و سابقه شکل گیری گورستان متفقین تهران به شما خواهم داد. بعد کمی درباره کمسیون گورستان های کشورهای مشترک المنافع به عنوان متولی این آرامستان و داستان های نسبتا عجیبی از آن میشنوید. در بخش دوم، سارا کاوه در گوشه ای از این آرامستان مشغول به طراحی میشه و شما هم اگه مایل بودید میتونید در این فضای نسبتا متفاوت و آرام دست به طراحی بزنید. در نهایت با یک پذیرایی ساده و خودمانی برنامه ما به پایان خواهد رسید.

طراحی در آرامگاه متفقین تهران
طراحی در آرامگاه متفقین تهران

ثبت نام در تور بازدید از آرامستان متفقین تهران

برای شرکت در این تور شما 2 گزینه پیش رو دارید: گزینه اول این هست که منتظر اعلام زمان برنامه بعدی اجرای تور باشید و بعد از اعلام ثبت نام کنید. اولین برنامه پیش رو در تاریخ پنج شنبه 16 فروردین برگزار خواهد شد. (این تاریخ به روز خواهد شد). گزینه بعدی شرکت در تورهای اختصاصی هست. اگر شما گروهی بین 6 تا 15 نفر هستید از راه های تماسی که براتون در نظر گرفته شده با من تماس بگیرید تا در صورت عدم تداخل با سایر تورها در روز و ساعت مورد نظر تور اختصاصی بازدید از آرامستان متفقین تهران برای شما برگزار بشه.

هزینه شرکت در تور بازدید از آرامستان متفقین تهران

هزینه شرکت در تورهای گروهی به ازای هر نفر 240 هزار تومان خواهد بود. این هزینه شامل مجوز ورودی، راهنما و پذیرایی خواهد بود. هزینه شرکت در تورهای اختصاصی هم 2 میلیون تومان برای کل گروه خواهد بود.

 

منتظر دیدار شما در این برنامه هستم. در صورتی که نیاز به سوال یا اطلاعات بیشتر دارید در انتهای همین پست نظرتون رو بگذارید.

۶ نظر درباره “آرامستان متفقین تهران – بازدیدی متفاوت با یک شهرساز و یک نقاش

  1. با سلام
    من رضاصارمی هستم و میخواستم به همراه همسرم در تور آرامستان متفقین قلهک شرکت کنم ، لطفا نحوه ثبت نام رو بفرمایید چگونه هست؟

دیدگاه‌تان را بنویسید: