تور شفق قطبی – سفر به مورمانسک و شمالگان – زمستان 1401

تور شفق قطبی - سفر به مورمانسک و شمالگان - زمستان 1401Reviewed by منصور عبدلی on Sep 23Rating: 5.0تور شفق قطبیاطلاعات کامل و تفصیلی از تور شفق قطبی و تور مورمانسک در دی ماه 1401 توسط منصور عبدلی

تور شفق قطبی به مقصد مورمانسک یکی از برنامه های پرهیجانی هست که چند سال اخیر خیلی از ایرانی ها اون رو تجربه کردن. با توجه به شرایطی که الان در دنیا حاکم هست و روابط خوب بین کشورهای ایران و روسیه تور مورمانسک بهترین گزینه برای ایرانیانی است که علاقه مند به سفر به شمالگان و مشاهده شفق قطبی هستند. در بین کشورهایی که در آن امکان مشاهده شفق قطبی وجود دارد، روسیه و شهر مورمانسک بهترین شرایط را برای سفر ایرانیان دارند. هزینه معقول سفر، صدور ویزای راحت و پرواز مستقیم از تهران اصلی ترین مزیت های سفر به مورمانسک برای مشاهده شفق قطبی است.

این سفر برگزار شده در مطلبی جداگانه درباره تور بعدی شفق قطبی توضیح دادیم. درضمن اگر علاقه مند هستید بدانید چه اتفاقاتی در تور شفق قطبی ما میگذرد، توصیه می کنیم سفرنامه مورمانسک ما را مطالعه کنید

سال گذشته و در اولین روزهای برداشتن محدودیت های کرونا سفری به یاد ماندنی به روسیه و شمالگان داشتیم و آخرین تور شفق قطبی را با 20 نفر از همسفران دوست داشتنی برگزار کردیم. امیدوارم امسال هم بعد از اتفاقات مهمی که در کشور روسیه رخ داده بتونیم مجدد تور شفق قطبی را برگزار کنیم.

تور مورمانسک - زمستان 1398
تور مورمانسک – زمستان 1398

تور شفق قطبی زمستان 1401 به صورت متفاوتی برگزار خواهد شد. من امسال به مدت یک ماه در شهر مورمانسک اقامت خواهم داشت. پس اگر قصد تماشای شفق قطبی دارید، با کمترین محدودیت زمانی و در زمان مورد علاقه خودتان امکان شرکت در تور شفق قطبی را دارید.

نام برنامه:

تور مورمانسک ، تور شفق قطبی ، سفر به شمالگان و شکار شفق قطبی

مقصد:

کشور روسیه، شهرهای مسکو و مورمانسک

زمان برنامه:

8 روز و 7 شب

حرکت پنج شنبه 13 بهمن 1401 از فرودگاه امام

بازگشت پنج شنبه 20 بهمن 1401 به فرودگاه امام

سطح برنامه:

متوسط – ماجراجویانه

جاذبه ها:

 

میدان سرخ مسکو
میدان سرخ مسکو
یخ شکن اتمی لنین
یخ شکن اتمی لنین
مجسمه آلیوشا نماد شهر مورمانسک
مجسمه آلیوشا نماد شهر مورمانسک

نکته بسیار بسیار مهم در تور شفق قطبی :

اصلی ترین جاذبه تور مورمانسک و تور شفق قطبی تماشای شفق قطبی است که همیشه شانس و احتمال در رخ دادن آن تاثیر گذار هستند. در این برنامه سعی شده تا نکاتی همچون زمان مناسب، مکان مناسب، راهنمای تخصصی مسلط و سایر موارد برای افزایش احتمال مشاهده شفق در نظر گرفته شود. ولی مواردی همچون فعالیت های خورشیدی، شرایط جوی زمین و … وجود دارند که کاملا خارح از کنترل برنامه است. علیرغم درک اهمیت تماشای شفق قطبی، از همه همسفران تقاضا می شود تا قبل از ثبت نام احتمال مشاهده نکردن شفق قطبی بنا به دلایل مختلف را در نظر بگیرند. به همین خاطر برنامه گذار هیچ تعهدی برای مشاهده قطعی شفق قطبی در این سفر نخواهد داد.

مسیر مورمانسک به تریبرکا
مسیر مورمانسک به تریبرکا

حمل و نقل:

  • پرواز در مسیر: تهران – مسکو – مورمانسک – مسکو – تهران
  • حمل و نقل عمومی: مترو، گشت پیاده در شهر مسکو و مورمانسک
  • تور اختصاصی و راهنمای تخصصی: گشت های بیرون شهری مورمانسک

ظرفیت برنامه سفر:

  • با توجه به اینکه تور مورمانسک یک برنامه ویژه با شرایط خاص است تعداد همسفران حداکثر 15 نفر خواهد بود.

لوازم مورد نیاز:

اصلی ترین لوازم مورد نیاز در تور مورمانسک لباس و پوشش مناسب برای هوای سرد در سفر است. همراه داشتن این وسایل برای همه همسفران ضروری است:

  • لباس بیس کامل
  • شلوار و کاپسن پلار
  • کاپشن پر
  • کفش ضدآب
  • کلاه طوفان
  • گوش گیر
  • دستکش
  • جوراب ضخیم
  • لباس مناسب برای گشت شهری
عکس یادگاری در مقابل یادبود تولد مسکو
عکس یادگاری در مقابل یادبود تولد مسکو

خدمات سفر:

  • راهنما در طول تمام سفر
  • اقامت در هتل های مسکو و مورمانسک در بهترین موقعیت شهر (در صورت تمایل امکان اقامت در هاستل هم فراهم هست)
  • پرواز رفت و برگشت مسکو – مورمانسک – مسکو
  • گشت های درون شهری (برنامه های درون شهری به صورت پیاده یا با حمل و نقل عمومی است. هزینه حمل و نقل و ورودی ها به عهده همسفران است)
  • بیمه سفر با پوشش کرونا

هزینه تور شفق قطبی

  • با توجه به گزینه انتخابی سفر، هزینه تور شفق قطبی  شما به شرح جدول زیر مشخص می شود.
هزینه تور شفق قطبی
برنامه مقصد مدت هزینه
تور اول مسکو – مورمانسک
شفق قطبی
8روز و 7 شب 700 دلار بعلاوه
هزینه ویزا و پرواز*
تور دوم (بدون محدودیت زمانی) مورمانسک 5 روز 4 شب 400 دلار بعلاوه
هزینه ویزا و پرواز*
*. قیمت پرواز حدود 9 میلیون تومان
سایر هزینه ها: هزینه شخصی 120 تا 150 دلار برای هر هفته
تورهای اختصاصی مورمانسک (تور اول): بین 200 تا 250 دلار
عوارض خروج: 400 تومان

هزینه هایی که بر عهده همسفران است

  • وعده های غذایی: در تمام مدت تور مورمانسک وعده های غذایی به صورت گروهی خواهد بود. صرف غذا در رستوران هایی به پیشنهاد لیدر و توافق همسفران خواهد بود. هرکس متناسب با سلیقه و بودجه خود غذا سفارش داده و هزینه آن را تقبل می کند.
  • تورهای طبیعت گردی در اطراف مورمانسک. اصلی ترین این تورها شامل تور شکار شفق قطبی، تور تریبرکا، دهکده سامی ها و دهکده برفی است. این تورها با خودروی دربست و راهنمای تور تخصصی محلی انجام می شود. مجموع هزینه کلیه تورها بین 200 تا 250 دلار خواهد شد.
  • عوارض خروج. متناسب با مرتبه سفر برون مرزی در سال 1400 رقمی بین 400 تا 800 تومان بابت عوارض خروج دریافت خواهد شد که همسفران تور مورمانسک به طور شخصی باید تقبل بکنند.

نکات مهم سفر

  • با توجه به ماهیت برنامه، همکاری و همدلی همسفران اصلی ترین تقاضایی است که من از شما دوستان دارم.
  • به دلیل شرایط جوی و سایر مسایل امکان تغییر و جابجایی در برنامه و به ویژه گشت های مورمانسک وجود دارد. خواهشمند است در این زمینه با برنامه گذار همراهی کنید.
  • برنامه تفصیلی تور شفق قطبی در هنگام اقدام برای دریافت ویزای روسیه به سفارت اعلام شده است. با این حال مرزبانی روسیه و همین طور پلیس فرودگاه مورمانسک این اختیار را دارد که از ورود مسافران به این منطقه خودداری کند. به ویژه چون عده ای از هموطنان در چند سال اخیر از مورمانسک برای مهاجرت غیر قانونی به کشورهای اسکاندیناوی استفاده کرده اند، در نتیجه باید انتظار سختگیری های زیادی را در پلیس فرودگاه مورمانسک داشته باشیم. البته برنامه گذار با تجربه ای که در برگزاری تورهای روسیه دارد سعی می کند تا این موضوع را به خوبی مدیریت کند.
  • علیرغم ادعایی که برخی از برنامه گذاران مبنی در بریافت مجوز ورود به مورمانسک می کنند؛ باید به اطلاع شما برسانم که چنین مجوزی به طور رسمی به هیچ عنوان صادر نمی شود.
  • مواردی همچون گواهی عبور از مدار شمالی یا مدال حضور در دهکده سامی ها هم بیشتر یک هدیه تبلیغاتی از سمت آژانس های محلی برگزار کننده تور شفق قطبی است. درنتیجه چنین مواردی نه ارزش خاصی دارند و هم ترجیح می دهیم که از آنها در معرفی و تبلیغ برنامه استفاده نکنیم.
یادبود کارکنان راه آهن مورمانسک
یادبود کارکنان راه آهن مورمانسک
تور شفق قطبی و راهنمای محلی در دهکده سامی ها
تور شفق قطبی و راهنمای محلی در دهکده سامی ها

۷ نظر درباره “تور شفق قطبی – سفر به مورمانسک و شمالگان – زمستان 1401

  1. سلام. خب تقریبا تمام جاهایی که ذکر شده نیاز به تجربه زیادی برای شناخت و سفر دارن که البته به غیر از تور لیدر خوب، راههای دسترسی ش رو از طریق تجربه مسافرهای دیگه هم میشه خوند و مطلع شد. اگر می خواهید با این لیدر سفر برید بهتره چکمه هاتونو محکم پا کنید و راه بیوفتید چون ایشون در طول سفر هر بار شمارو با یه برنامه جدید هیجان زده میکنه و با توجه به دانش و آگاهیشون در زمینه سفر به روسیه میتونید کاملا روش حساب کنید.
    اگر هم با این تیم نمیخواید این سفر رو برید، تو کشوری مثل روسیه حتما نیاز دارید یک همراه یا لیدر حواس جمع کنارتون باشه. تو انتخابتون دقت کنید و فریب هر آدمی رو نخورید.

  2. سلام. مدت اقامت در مسکو و مورمانسک هریک چند شب است؟ آیا هتل خاصی را در نظر دارید؟

    • مدت زمان تور شفق قطبی 4 شب در شهر مورمانسک و 3 شب در شهر مسکو خواهد بود.
      هتل ها همگی 3 یا 4 ستاره است. در صورت تمایل به ثبت نام لطفا تماس بگیرید تا اطلاعات هتل ها خدمت شما ارسال بشه

    • سلام.
      وقت بخیر.
      مشکل خاصی از جانب روسیه نیست. فقط باید دو نکته رو در نظربگیرید:
      هنگام خروج از ایران تجهیزاتتون رو در گمرک ثبت کنید که هنگام برگشت دچار مشکل نشید.
      بار پروازتون روچک کنید که از نظر وزن و سایز مشکلی نداشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید: