سفر به کاپادوکیا در زمستان – چرا این فصل را برای سفر انتخاب کنیم؟

سفر به کاپادوکیا در زمستان - چرا این فصل را برای سفر انتخاب کنیم؟Reviewed by منصور عبدلی on Oct 12Rating: 5.0سفر به کاپادوکیا در زمستانیک مقاله جامع درباره سفر به کاپادوکیا در زمستان

سفر به کاپادوکیا به احتمال زیاد در رویای خیلی از افراد است. کاپادوکیا مکانی است که خیلی ها به آن سفر کرده است ، یا قصد سفر به آن را در ذهن دارند. آسمان کاپادوکیا پر است از بالون های رنگارنگ که بر فراز چشم انداز های جذاب منطقه پرواز می کنند. در حالی که بیشتر گردشگران در ماه های گرم از آنجا دیدن می کنند ، راز این است که در زمستان از کاپادوکیا دیدن کنید. بله درست خواندید! جادوی کاپادوکیا تنها زمانی تشدید می شود که زیر برف و نور ملایم زمستانی قرار بگیرید. در این مقاله چند دلیل شخصی برای سفر به کاپادوکیا در زمستان مطرح می کنم.

بالن ها بر فراز کاپادوکیای برفی
بالن ها بر فراز کاپادوکیای برفی

مقدمه

تاریخچه کاپادوکیا به 2500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد ، یعنی عصر برنز. در حدود 2000 سال قبل از میلاد ، در حکومت آشوری این منطقه به یک قطب تجاری بزرگ تبدیل شده بود. از آن زمان ، تمدن های زیادی در منطقه به وجود آمده اند و نابود شده اند و هر کدام آثار تاریخی خود را به جای می گذارند. کاپادوکیا از پارسیان گرفته تا رومیان و عثمانیان شاهد چرخش های متعددی در فرمانروایی بوده است که منجر به تاریخ غنی آن شده است که امروزه هم قابل مشاهده است.

سفر به کاپادوکیا در زمستان

بازدید در زمستان مانند بازدید از منظره ای کاملاً متفاوت است. من هم در تابستان و هم در زمستان به آنجا سفر کرده ام و باید بگویم که من واقعاً زمستان را ترجیح می دهم. اینجاست که چرا:

1. گردشگران کمتر

سفر به کاپادوکیا به هیچ وجه یک گوهر پنهان نیست. بازدید از اینجا در فصل های شلوغی (یعنی بهار و تابستان) ، به معنای به اشتراک گذاشتن تقریباً تمام جاذبه های اصلی با انبوهی از گردشگران و اتوبوس های گردشگری است. از این نظر بازدید در زمستان بسیار ایده آل تر است ، زیرا جمعیت کمتری را در کاپادوکیا خواهید دید. گرچه جاذبه های زمستانی کاپادوکیا هم بر همگان پوشیده نیست و در این فصل هم تعدادی از گردشگران را خواهید دید. گرچه با این حال در مقایسه با ماه های شلوغ ، تجربه ای بسیار آرام و بی سر و صدا خواهیم داشت.

2. کاپادوکیا زیر برف زیباست

اگر شما هم مثل من هستید، وقتی صحبت از ترکیه می شود ، به هوای گرم فکر خواهید کرد. در کمال تعجب ، ترکیه در واقع در زمستان بسیار سرد می شود و اکثر مناطق فلات آناتولی در زمستان سفیدپوش است. کاپادوکیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با سفر به کاپادوکیا در زمستان ، چشم انداز اینجا کاملاً تغییر می کند. از دنیای مریخی قرمز به سرزمین عجایب شبیه نارنیا می رود. هنگامی که این منطقه زیر یک پتوی سفید قرار بگیرید ، سازه های صخره ای و دره های تراشیده شده لایه دیگری از زیبایی را به دست خواهند آورد. به جای سایه های روشن قرمز و نور آفتاب ، با رنگها و نورهای ملایمی روبروی می شوید. طلوع آفتاب به رنگ صورتی کم رنگ و بنفش است که به آرامی بر روی برف منعکس می شود. این واقعاً یک رویا است.

کاپادوکیا در زمستان
کاپادوکیا در زمستان

3. کاهش قیمت های سفر به کاپادوکیا در زمستان

فصل زمستان در کاپادوکیا فصل ارزانی است. این بدان معناست که شما می توانید تخفیف های زیادی برای هتل ها و سایر خدمات لوکس دریافت کنید. شما با سفر به کاپادوکیا در زمستان می توانید در یک هتل غار لوکس و با قیمت بسیار مناسب اقامت کنید. همچنین اتاق های خالی بیشتری وجود خواهد داشت ، بنابراین شما گزینه های بیشتری برای انتخاب اتاق مورد نظر خود خواهید داشت! در مورد سوار شدن به بالن هوای گرم ، قیمت ها نیز در زمستان بسیار کاهش می یابد. به طوری که در سفرهای تابستانی بایه میانگین 130 تا 150 دلار بابت پرواز بالون پرداخت کرد. در حالی که با سفر به کاپادوکیا در زمستان با مبلغی حدود 50 تا 60 دلار می توان یک پرواز بالن را رزرو کرد. در مجموع با سفر به کاپادوکیا در زمستان می توانید صرفه جویی های زیادی در هزینه های خود بکنید.

4. پیاده روی برفی

شاید برای یک کوهنورد ماهر ، شاید برف مشکلی برای فعالیت در فضای باز ایجاد نکند. با این حال ، برای لذت بردن از پیاده روی در برف در کاپادوکیا ، نیازی به ورزشکار حرفه ای بودن نیست. اکثر مسیرهای پیاده روی بین جاذبه ها مانند گورمه تا دره رز به اندازه ای مسطح هستند که حتی در زمستان و بدون وسایل مخصوص می توان از آنها لذت برد. در حالی که در ماه های تابستان دمای هوا به شدت افزایش می یابد. با این که هوا در زمستان بسیار سرد است. اما در آفتاب و با لباس مناسب ، شرایط برای پیاده روی فراهم می شود.

کارهایی که باید در زمستان کاپادوکیا می توان انجام داد

از دودکش های پری دیدن کنید

دودکش های پری سازه های معروفی هستند که به طور طبیعی تراشیده شده اند. در زمان های قدیم ، فوران آتشفشانی منطقه را در خاکستر آتشفشانی غرق کرده بود. به مرور زمان ، جادوی فرسایش آب و باد این سازه های بلند و شبیه دودکش را که امروزه می بینیم حک کرده است.

امروزه می توانید در دره قدم بزنید و این دودکش های پری را کشف کنید ، که در بسیاری از آنها غارهای دست کندی وجود وجود دارد که در داخل آنها حکاکی هایی توسط ساکنین اولیه آنها انجام شده است. این چشم انداز واقعاً در زمستان زنده می شود و برف دودکش ها و مسیرهای پیاده روی را پوشانده است.

کاوش دره رزها

دره رزها یکی از مناطق مورد علاقه من در کاپادوکیا و در هر فصلی است. در زمستان ، حجاری های قرمز رنگ در دره نیمه پوشیده از برف است تا به منظره ای واقعاً آرام تبدیل شود. در یک روز آفتابی ، توصیه می کنم پیاده روی آسان از گورمه به سمت دره را در اینجا انجام بدهید تا از مناظر لذت ببرید. نکته مثبت این مسیر این است که عمدتا مسطح است و برای هر عابر پیاده به اندازه کافی آسان است.

بالون سواری در یک روز برفی در کاپادوکیا
بالون سواری در یک روز برفی در کاپادوکیا

بازدید و اقامت در غارهای کاپادوکیا

در هر فصلی می توانید تور برخی از غارهای این منطقه را انتخاب کنید. این تورها شما را به اطراف کاپادوکیه می برند و در عین ارائه اطلاعات درباره بافت تاریخی منطقه ، مهمترین غارها را به شما نشان می دهند. من در چند تور شرکت کردم.  اگرچه این تورها برای یادگیری بیشتر درباره تاریخ غارها جالب است ، اما فکر می کنم بهترین تجربه خوابیدن در یک غار است. برای کسب تجربه یک شب اقامت در اتاق غار ، یکی از هتل غارهای متعدد منطقه را انتخاب کنید. نگران نباشید ، بسیاری از آنها مجهز هستند و شما اقامتی بسیار راحت تر از ساکنان معمولی فلینتس استونز خواهید داشت.

از فروشگاه فرش ترکیه دیدن کنید

حتی اگر قصد خرید ندارید ، ارزش دیدن قالیچه های رنگارنگ می توانید لذت ببرید. فرش های ترکی در واقع محصولات منحصر به فردی از فرهنگ این کشور هستند. با رنگها و الگوهای مختلف که باید کشف شوند.

فروشگاه مورد علاقه من Galerie Ikman بود ، که این روزها به یک نقطه محبوب اینستاگرام تبدیل شده است.

بازا فروش فرش در کاپادوکیا - یکی از جذاب ترین لوکیشن های عکاسی این شهر
بازا فروش فرش در کاپادوکیا – یکی از جذاب ترین لوکیشن های عکاسی این شهر

شترها را ببینید

شترها بومی ترکیه نیستند و سال ها پیش به این منطقه آورده شده اند. با این حال تماشای شتر در کاپادوکیا می تواند برای گردشگران جذاب باشد. به ویژه وقتی تصویر ذهنی شما از این حیوان در بیابان های گرم شکل گرفته است و شما شترهای کاپادوکیا را در زمستان برفی می بینید.

منظره ای عجیب - شترهای کاپادوکیا در برف زمستانی
منظره ای عجیب – شترهای کاپادوکیا در برف زمستانی

اسب سواری کنید

اگر اهل قدم زدن در برف نیستید ، برای گشت و گذار خود  اسب را انتخاب کنید. این دره از سال های بسیار دور مسیر تردد اسب ها بوده است. این روش سنتی و آرامش بخش بهترین راه برای لذت بردن از مناظر طبیعی کاپادوکیا است.

چای ترکی روی پشت بام میل کنید

زمستان در کاپادوکیا می تواند سرد ولی جذاب باشد. کافی است روش های مختلفی برای لذت بردن از زمستان کاپادوکیا بلد باشید. در این بین ساده ترین روش می تواند میل کردن چای ترکی در استکان های کمر باریک آن هم در پشت بام هتل سنگی شما باشد. یا اینکه می توانید برای میل کردن چای یا قهوه ترک به یک چایخانه محلی بروید. یکی از پشت بام های معروف برای صرف چای هتل غار سلطان است. اگر هوا آفتابی باشد، این مکان یکی از بهترین چشم انداز های گورمه و کاپادوکیا را برای شما فراهم می کند.

چای در کاپادوکیای برفی
چای در کاپادوکیای برفی

بالن های هوای گرم در طلوع آفتاب را ببینید

من در کاپادوکیا بالون هوای گرم را سوار شده ام ، لذت پرواز بر فراز دره های کاپادوکیا غیرقابل وصف است. ولی فکر می کنم منظره پرواز بالن ها از روی زمین هم به همان اندازه می تواند جذاب و متفاوت باشد. اگر اهل بیدار شدن صبح زود نیستید یا نمی خواهید 150 دلار هزینه بپردازید، پس تماشای بالن هایی که از زمین بلند می شوند را از دست ندهید. باور کنید این کار می تواند به اندازه سوار شدن به بالن هم سرگرم کننده باشد. شب قبل از هتل خود بپرسید که بالن ها از کجا بلند می شوند. چون با توجه به جهت وزش باد و شرایط جوی محل خود را تغییر می دهند. گرچه به تجربه شخصی من بعد از چندین مرتبه سفر به کاپادوکیا معتقدم این نقطه بهترن محل برای شکار بالن های کاپادوکیا است. سعی کنید چندان هم دیر به محل نرسید تا لحظه جذاب بلند شدن بالن ها در هوای گرگ و میش صبحگاهی را از دست ندهید. نیازی به اشاره نیست که آن زمان هوا بسیار سرد خواهد بود و حتما لباس مناسب با خود همراه داشته باشید.

 

معایب سفر به کاپادوکیا در زمستان

برای اینکه انصاف را رعایت کرده باشم، باید بعد از اشاره به مزیت های سفر به کاپادوکیا در زمستان، از سختی ها و نکات منفی این سفر هم بنویسم. نکاتی که باید در هنگام برنامه ریزی برای سفر به کاپادوکیا در نظر بگیرید:

 

آب و هوای غیر قابل پیش بینی در زمستان های کاپادوکیا

فصل زمستان به طور کلی هوای غیر قابل پیش بینی دارد. مخصوصا وقتی در مرکز فلات آناتولی قرار گرفته باشیم. کاملا طبیعی است که هنگام سفر به کاپادوکیا در زمستان  هوای آفتابی، ابری و برفی را تجربه کرد.

لغو پرواز بالن ها

در صورت وزش باد بیش از مقدار مجاز ، پرواز کلیه بالون لغو می شود و البته هزینه شما هم بازگردانده خواهد شد. به همین خاطر باید انتظار کنسل شدن ناخواسته برنامه بالن سواری را داشته باشید. اما اگر این دلیل اصلی شما برای سفر به کاپادوکیا در زمستان بالن سواری است ، ممکن است لازم باشد برنامه ای منعطف و طولانی داشته باشید تا فرصت بالن سواری در یک روز مناسب را به دست بیاورید.

کجا اقامت داشته باشیم

سفر به کاپادوکیا در زمستان در ذهن گردشگران با تخفیف های عالی هتل ها نقش بسته است. این باعث می شود تا بهترین فرصت برای اقامت ارزان در هتل های لوکس فراهم شود. از طرفی دیگر از آنجایی که  شهر Goreme مرکز کاپادوکیا است پیشنهاد می کنم اولویت اول شما برای اقامت هتل های این شهر باشد.

هتل های کاپادوکیا

سوئیت های غار سلطان – به راحتی در گورمه واقع شده است. این هتل دارای یک تراس نمادین روی پشت بام است ، جایی که افراد تأثیرگذار برای انتخاب عکس های خود به آنجا می روند. در اینجا می توانید چای بنوشید یا شیشه بخورید در حالی که از بهترین منظره بالن های هوای گرم لذت می برید. بیشتر اتاقهای مهمان دارای بالکن اختصاصی خود هستند که صبحانه در آن گنجانده شده است. شروع قیمت از شبی 96 دلار آمریکا.

Elite Cave Suites – این هتل غار نیز در Goreme واقع شده است که مناظر خیره کننده ای را در تراس آن می توانید تجربه کنید. دکوراسیون داخلی اتاق ها به سبک سنتی ترکی تزئین شده است و با شبی تنها 27 دلار آمریکا ، احتمالاً بهترین گزینه اقامت در کاپادوکیا می تواند باشد.

هتل Elite Cave Suites در کاپادوکیا
هتل Elite Cave Suites در کاپادوکیا
هتل Elite Cave Suites در کاپادوکیا
هتل Elite Cave Suites در کاپادوکیا

Seraphim Cave Hotel – یک هتل غار پنج ستاره ، با تمام امکانات ، از جمله سالن های استراحت در فضای باز با آتش بازی ، استخر لوکس ، سونا مدرن و وان آب گرم سرپوشیده. هزینه اقامت در این هتل 134 دلار در شب است و شاید تنها نقطه ضعف آن فاصله اندک از مرکز شهر Goreme و دور بودن نسبی از جاذبه های گردشگری باشد.

هتل Seraphim cave در کاپادوکیا
هتل Seraphim cave در کاپادوکیا

هتل Argos – یک هتل غار لوکس است که برنده چندین جایزه ینز شده است و در نزدیکی شهر اوچحیصار Uchisar قرار گرفته است. این هتل که قبلاً صومعه بوده است، مناظر شگفت انگیزی از دره کبوتر را پیش روی شما قرار می دهد. استخر زیبای این هتل (هر چند برای زمستان مفید نیست) از جذابیت های آن است. با شبی 261 دلار ، می توانید نهایت تجمل را در اینجا تجربه کنید.

تور کاپادوکیا در آذر 1400

اگر مطالب این مقاله درباره سفر به کاپادوکیا در زمستان برای شما جالب بود و علاقه مند به تجربه چنین سفری شدید، این خبر خوب را دارم که در آذر ماه سال 1400 برنامه ترکیبی برای سفر به مرکز فلات آناتولی و شهر های قونیه، آنکارا و از همه مهم تر منطقه جذاب کاپادوکیا دارم. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنم با من، منصور عبدلی تماس بگیرید.

سفر به کاپادوکیا با منصور عبدلی
سفر به کاپادوکیا با منصور عبدلی

دیدگاه‌تان را بنویسید: